cruisen met een verhaal - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van David Schotman - WaarBenJij.nu cruisen met een verhaal - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van David Schotman - WaarBenJij.nu

cruisen met een verhaal

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

08 April 2013 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Denk je rustig te kunnen vertrekken uit Ft. Lauderdale op 8 maart, draaien we na twee uur varen rechtsomkeer om één van onze gasten te begeleiden die niet lekker was geworden uiteraard nemen we dan direct maatregelen en zorgen ervoor dat onze gast de beste zorg krijgt die maar mogelijk is.
Dan varen we weer verder en zijn op onze officiële eerste zeedag, echter moeten wij rond een uur of 15:00 bij Grand Turk aanmeren om twee families van boord te laten gaan wegens familie omstandigheden. Hierna zet de kapitein koers naar zee. Heerlijk we varen en iedere passagier vindt zijn/haar weg na deze incidenten we pakken de zorg voor onze gasten weer op en genieten van het vooruitzicht op weer nieuwe plaatsen waar weer veel te beleven is voor onze gasten.
We bereiken San Juan, helaas kan ik hier niet van boord omdat we nog steeds standby staan voor USPH, wellicht een ander keer weer. De passagiers vermaken zich prima in St. Thomas.Komen met verhalen en foto’s weer aan boord. Waarna de kapitein koers zet richting Roseau.
Aangekomen in Roseau- Dominica heb ik even tijd voor mezelf skypen op het terras met vrienden en familie, ben ik met mijn vader aan het skype gaat er een alarm af achter mij op het schip en wat voor een alarm? Dit keer een Bright Star alarm dat kan betekenen dat er iemand mogelijk een hartaanval zou hebben gekregen. Ik heb in de loop der tijd diverse alarmen leren onderscheiden je weet dan ook meteen wanneer je moet aantreden.
Wel altijd heerlijk genieten van dat gratis internet om mij heen op elk eiland en zelfs nu aan boord dat is toch heel prettig. Met het internet heb ik contact met jullie allemaal en dat is heel fijn om zo van en met elkaar van gedachten te wisselen ik ben al heel lang onderweg, nu kan ik zeggen dat ik volgende maand weer thuis ben in Nederland voor mijn vakantie.
Dan meren we af in St.John ook hier werd er gepassagierd.
De volgende locatie was Tortola, hier deed ik alleen wat kleine boodschappen en kocht kaarten heel veel geschreven voor alle lieve mensen in Nederland. Inmiddels weet ik dat de kaarten zijn aangekomen iedereen blij.
Na Tortola komen we aan bij ons geliefde eiland HMC (Half Moon Cay) wat altijd een mooie afsluiting is want daar schijnt echt letterlijk altijd de zon. Een tropisch eiland met de grote verrassingen voor elke gast. De gasten kunnen hier winkelen in het prachtige stadje en wandelen over het witte strand langs de schitterende blauwe zee met al haar kleuren blauw en groen dit verveeld nooit, zo mooi, soms kun je pech hebben dat er ineens een regenbui overtrekt maar dat is ook wel even heerlijk.



Turn-around-port dus in dit geval weer Ft. Lauderdale, dit keer varen we niet terug en beginnen gewoon met onze 14 daagse cruise met 205 gasten die van de vorige 11 dagen mee blijven varen aan boord van deze cruise.
2 zee-dagen alvorens we weer in St. Thomas aankomen een voor mij wel heel bekende plek hier ben ik al diverse malen geweest.
Gustavia ook weer aan mijn lijstje van aanmeren toegevoegd ik besef dat ik veel mag zien en meemaken tijdens het harde werken waar ik dan ook enorm van geniet.
Dan komen we op een eiland zeer bekend voor een oud studie genoot van mij, Castries en Soufriere of te wel St. Lucia. Niet aan land gegaan dit keer omdat het een beetje regende een plaatselijke bui van 30 min je ineens flink kan overvallen en je helemaal tot op je hemd nat maakt. Door naar Barbados waar ik een Bootdril mocht geven ik ben dan Liferaft Commander samen met een assistent regelen we deze dril stellen vragen, controleren alles en zorgen dat de gasten weten waar ze moeten staan in tijde van nood. Leuk om te doen. En heel belangrijk!
Saint George’s, ja en hier hebben jullie wat nieuwe plaatjes van mogen bewonderen op mijn FB pagina. Ondanks dat ik hier ook al meerdere keren geweest ben was ik nog niet eerder naar het fort gegaan dit keer dus kunnen doen slechts $2 nou dat was t op zich wel waard als ik kijk naar wat voor foto’s ik heb gemaakt ben ik heel tevreden. Hierna weer een zeedag zoals vaker dan kom je ook ergens.
Aangekomen op Bonaire, naar een soort AH gegaan hier heet zo’n supermarkt;Van Tweel. Je kunt er veel kopen, producten wel aan de prijzige kant maar wat wil je zelfs JUMBO ligt in de schappen en voor een beetje boodschappen was ik al snel $50 kwijt maar goed, ze zeggen dat je, jezelf af en toe ook moet verwennen. Daarna nog een pilsje gedronke en weer terug naar het schip met mijn aankopen heerlijk een siroop te drinken of een dropje te genieten en ook de Hollandse stoopwafel smaakt mij wel.
Hierna op Curaçao voor de laatste keer dit seizoen, nog een keer lekker bitterballen, frikadellen en een uitsmijter gegeten. Daarna 10 kaarten geschreven naar verschillende mensen, jullie kunnen gaan uitkijken naar de post er zagen Nederlanders mij zitten schrijven die boden aan de kaarten voor mij te posten in Nederland………..en bedankt postduiven.
9 maart 2010, aan boord van de MS Statendam, cruise van San Diego naar Ft. Lauderdale, mijn eerste cruise als 20 jarig broekie. Op deze cruise zitten diverse gasten en diverse Nederlanders, wat altijd een feest van herkenning is. Hier heb ik dus een zeer goede tijd gehad met diverse Nederlanders tijdens een Panama cruise. En het toeval doet dat ik hen weer trof op deze reis heel erg leuk om deze mensen weer te zien en te spreken.
18 maart 2013, aan boord van de MS Maasdam, cruise van Ft. Lauderdale naar Ft. Lauderdale een 14 daagse roundtrip. Als 23 jarige en een hoop ervaring rijker meer dan 3 jaar na dato van mijn eerste cruise. Wie kom ik daar tegen juist de Nederlanders die ik op mijn eerste cruise getroffen had. Meneer herkende mij meteen toen ik aan het lunchen was in het Lido restaurant, in 1 woord fantastisch. Vervolgens weer veel bijgepraat en genoten met hun als gezelschap aan boord van de MS Maasdam. En dit zijn dus de Nederlanders die ik bedank dat zij mijn kaarten posten geweldig.
Hierna weer 2 dagen vol op zee met een afscheid aan de gasten en van alles en nog wat.
Natuurlijk als afsluiter weer aangekomen op HMC, zoals elke keer Super Mooi WEER.
Nu is het voor de caribbean cruises al aftellen nog maar 3x HMC en dan op naar Canada/New England. Dan alweer bijna thuis minder dan 2 maanden en ik zit alweer in het vliegtuig.
Dit was het weer tot schrijfs en een mooie LENTE met een geweldige troonswisseling! David.


  • 09 April 2013 - 17:34

    Inge:

    Ha David,

    Wat heerlijk om je belevenissen weer te lezen.
    Het zal wennen zijn wanneer je volgende maand weer in Nederland bent.
    Weet wel dat wij er naar uitkijken om je op schiphol te begroeten.

    Het is vandaag voorjaar geworden, je ruikt de mest van het land, de vogels zingen voor het lieve vaderland weg en de blaadjes komen dan toch aan de bomen!

    veel groeten van mij.

  • 29 April 2013 - 19:09

    Laurens En Anneke De Bruijn:

    Hallo David, na alweer 4 weken in het nog steeds koude Nederland, dachten we weer terug aan de fantastische cruise.... en ook aan jou, dus. Hopelijk hebben alle geadresseerden hun kaart ontvangen. Over 4 weken kun je iedereen weer face to face zien! Wanneer je rontoert op je motor en in de buurt van Hellevoetsluis komt, ben je van harte welkom!
    Wij gaan terug naar Bonaire, de hele maand juni. De superintendent van de slepers wil op vakantie en moet worden vervangen. Het is werk, maar we boffen toch!
    Jij weet er alles van: werken in zo'n klimaat is geen "straf"!
    Wel, David, wij blijven graag op de hoogte en zullen regelmatig je verslagen lezen.
    Blijf plezier in je werk houden en kijk uit naar je verlof.
    Groeten van Laurens en Anneke de Bruijn

  • 08 Mei 2013 - 20:25

    Joep Van Driel:

    Beste David,
    Via google ben ik terecht gekomen op jou website van waarbenjij.nu. Ik ben hier opgekomen omdat ik bezig ben met het vinden van een baan op een cruise schip. ik ben er al een tijdje mee bezig, ik vind wel veel vacatures en websites waar op je je kan aanmelden, maar ik krijg vaak geen reactie's of de communicatie gaat erg langzaam met alle contact personen......
    mijn vraag is aan jou of jij mij misschien tips zou bij kunnen geven. Heb zelf met name food & beverages ervaring in verschillende landen en het is al enkele jaren mijn droom op op een cruise schip te gaan werken. een perfecte manier om iets van de wereld te zien en heel veel werk ervaring op te nemen.
    Ik probeer dus een baan in de bediening te vinden op een cruise schip. Misschien heb jij contacten voor mij?
    Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht. Ik hoor het graag van je.
    Vriendelijke groeten,
    Joep van Driel
    Joep.driel@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 4450
Totaal aantal bezoekers 65182

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: