laatste trip in alaska zit er op - Reisverslag uit Vancouver, Canada van David Schotman - WaarBenJij.nu laatste trip in alaska zit er op - Reisverslag uit Vancouver, Canada van David Schotman - WaarBenJij.nu

laatste trip in alaska zit er op

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

19 September 2010 | Canada, Vancouver

Hey folks in het kikkerlandje,

Nou de eerste week zit er alweer op en weer veel meegemaakt maar nog geen 1 foto gemaakt.

Ik was afgezet op schiphol nou helemaal door de douane etc. en daarna blijk je nog even 2 uur vertraging te hebben omdat er iemand niet komt opdagen in het vliegtuig
Nou ja, na dat weer te hebben meegemaakt aangekomen in het Fairmont hotel, wat blijkt de 1 nacht kost daar $400 pffff en 2 biertjes na de rekening kosten even $20 nou noooit meer.

En dan kom je bij de MS Ryndam de zelfde grote als de MS Statendam, maar hier hebben ze een super team echt geweldig om mee te werken.
Ik werd direct weer goed opgevangen en de eerste paar dagen weer even wennen maar het gaat super nu na de eerste week.
We hadden prachtig weer 25 graden wat niet normaal was voor het einde van het seizoen sinds 5 jaar geleden.
Natuurlijk heb ik al mijn gasten weer weten te vermaken met verhalen en over henzelf,
menig gasten hebben weer een adres gegeven als ik ooit weer in Vancouver of California kom.

Veel Oostenrijkers aan boord waar mee ik dan duits spreek en dat vinden ze super ze weten dan vrijwel meteen dat ik uit NL kom.
Ook weer gasten gehad die mij al uitnodigde voor een drankje in de Nieuwe Mix Bar.
Een paar NL gasten aan boord wie weet krijgen we er vandaag in Vancouver meer bij en anders wellicht in San Diego waar we de start maken richting het Panama Kanaal.

We zouden eerst ook naar Puerto Vallarta maar zoals op het nieuws was dat er een drugsmoord was van 72 doden slaan we deze port of call maar even over.

Ik heb weer een hut voor mezelf zoals eigenlijk niet anders verwacht:D
Het is een super atmosfeer hier, ben zojuist nog even naar de MS Statendam gegaan en even gedag gezegd ook toen ik de MS Rotterdam zag in Sitka ben ik even langs geweest.
Dit vonden ze super om mij weer even te zien.

Nou we gaan nu het goede weer in dus in Ketchikan nog maar even met 30% korting een extra zwembroek gekocht:D

Groetjs van uit Alaska.

  • 19 September 2010 - 20:06

    Inge:

    Lieve David,
    om in jou superlatieven te blijven, we begrijpen dat het SUPER is!!

    Fijn te lezen David dat het je weer goed bevalt en al zo snel weer bent gewend aan het werk en de taal.

    Zorg je ervoor dat waar die mooie zwemshort NIET ZIT jij je lekker insmeert met hollandse zonnenbrand!!!!?

    GOEDE REIS,
    papa en mama.

  • 19 September 2010 - 22:30

    Mac:

    Hoi David,
    Nu dat was even een start lekker interen!! Nu de verhalen klinken alweer helemaal top dus dat maakt de paar dollars meer dan goed. Nu hier alles zijn gangetje, De blessure is hard te verduren en duurt nog wel even. Van harte met je vader nog. Groot feest jammer dat je het gemist hebt. Volgend jaar ben je er wel bij denk ik zomaar.
    Later gr MAC xxx

  • 19 September 2010 - 22:30

    Mac:

    vergeten te zeggen

    foto's maken

    dank u

  • 22 September 2010 - 19:54

    Inge:

    Hey David, Ben je al door het Panamakanaal? Zie je het mooie weer al aankomen? Wij hadden vandaag 22 graden, helaas zijn velen in nl.gevloerd door een griepvirus waaronder ik zelf!! we zien uit naar een nieuw bericht,
    liefs, Mama.

  • 27 September 2010 - 14:59

    Marietta:

    Hallo David,

    zit zomaar de vakantie er weer op. voor jou het laatste gedeelte van je stage. David succes ik blijf je weer volgen.

  • 27 September 2010 - 16:18

    Mieke + Melte:

    Hallo David,
    Fijn dat je 't weer naar je zin hebt. Je gaat nu naar het Caribisch Gebied, het warme weer opzoeken. Waren afgelopen 2 dagen in Zeeland bij Opa/Oma; windkracht 8 - stormy weather! Fantastische golven, spannend! We hebben hier de kachel aan. Succes en geniet!

  • 29 September 2010 - 17:44

    Willem Van Loon:

    Hi David,

    Long time no see.
    Hoe was je laatste trip naar Alaska ?
    Nu op weg naar zonniger oorden. Geniet de Caribbean.
    Benieuwd of je nog collega's zal ontmoeten in Willemstad.

    Succes en wij horen graag het laatste nieuws.

    Opa Willem

  • 30 September 2010 - 07:53

    Ineke:

    Hoi David, alles goed? Ik was ff je site aan het checken want ik miste je al!! Je hebt het vast heel druk,geniet van alles en vergeet geen foto,s te maken en op de site te zetten. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 65219

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: