Dry Dock - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van David Schotman - WaarBenJij.nu Dry Dock - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van David Schotman - WaarBenJij.nu

Dry Dock

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

02 April 2010 | Bahama's, Freeport

Beste lezers,

Even om al jullie dringende verzoeken van foto's te beantwoorden, zeg ik bij deze dat deze pas komen na het dry dock dit omdat het internet er niet of nauwelijks is en soms dus wegvalt.

Ik vindt het ontzetten leuk dat jullie mij allemaal volgen en wil jullie ook bedanken voor alle reactie's tot nu toe.

een stukje over het dry dock:

Dry dock 1 keer is leuk maar geen 2 keer.
Veel afval, stof, hitte en personeel.
Er is ook nederlands personeel wat taken vervult hier aan boord.

Ik werk met 20 man van 07:00PM tot 07:00AM en dan de rest van de dag slapen.
Sommige dingen worden uit de grond gestampt terwijl andere dingen weer ontzettend langzaam gaan.
In het begin van de werk shift van 07:00PM tot ongeveer 10:00PM zijn we afval aan het verplaatsen en hutten aan het verplaatsen, nou ja ik niet maar de crew ik controleer.
Daarna verzorg ik om 10:45PM tot 00:00AM te LATE SNACK, ook weer alleen controleren.

En dan lekker filmpje kijken met iedereen.
Dus zo zwaar is het niet alleen was het de eerste dag zwaar en de laatste 3 zullen weer zwaar zijn.

Nog even terugkomend op de STORM op de bahama's nou die was erg zelfs wij hadden er last van.
Uiteindelijke telling van de omgevallen kraan van 750.000 TON op 10 slachtoffers, zijn er 3 doden en 7 gewond waarvan sommige zwaargewond.
Rukwinden van 100km tot 130km waren gemeten door de brug.
Op het moment dat alles gebeurde lag ik in mijn hut te slapen ik heb nergens last van gehad.

Nou dan nog afsluiten met iets leuks ik heb eindelijk mijn eerste salaris binnen, niet veel maar goed het is een stage dus alle ervaring is niet in geld uit te drukken.
Vooral mijn engels niet nu ik dit typ maak ik veel fouten omdat ik al engels denk.

Het is nog steeds een raar gevoel om met strepen op rond te lopen elke keer weer als ik in de spiegel kijk denk ik van mmmmhhh dit is toch wel vreemd dit zie je nergens.

Toch een beetje een Navy gevoel.
Want de rangen tellen niks anders.

Nou de groeten uit Grand Bahama Shipyard.

David

  • 02 April 2010 - 05:33

    David W.C. Schotman:

    nou zoals jullie zien is het even gelukt om 1 foto te plaatsen maar de rest volgt echt nog

    wat jullie hier zien valt nog reuze mee

    Gr David

  • 02 April 2010 - 08:06

    Kieran:

    Ola, krijg je na de verbouwing ook nog een luxere kamer ;-). Werkze weer! Groet Kieran

  • 02 April 2010 - 16:56

    Wim En Marian:

    We wensen je heel veel plezier nog met de verbouwing en later met de volgende cruises. Ik houd je reisverslag bij, heel leuk en ben natuurlijk benieuwd naar de veranderingen op de Statendam maar die laat je ons vast per foto wel zien.
    Succes met de crew, doe ze de hartelijke groeten van ons, zeker onze tafelbedienden!
    Groeten, tafel 55, gasten van afgelopen cruise, herinner je ons nog, je hebt ons je weblog gegeven!

  • 02 April 2010 - 17:55

    Mac:

    David, Hoorde van de captain dat er in jou hut een jacuzzi komt niet slecht echter wel hoog noodzakelijk met al die diensten.
    Lekker doorgaan zo goed bezig later. mac

  • 02 April 2010 - 18:17

    Mama:

    Hey David,

    Zijn jullie op schema??
    Gaat de verbouwing op tijd klaar komen?
    Het dek heeft wel een boenbeurt nodig!!!!
    Leuk die Jacuzzi, wat een idee.:)
    Gaan jullie de afloop nog vieren aan het strand!!! Werk ze knul, liefs van thuis.
    Mama.

  • 03 April 2010 - 05:46

    David:

    Hallo wim en marian, nou als ik eenmaal alles kan uploaden weten jullie niet wat je ziet.

    Wat een veranderingen hier, alle hutten opnieuw tapijt behang enz.

    alles is een grote chaos en jullie krijgen de groeten van jullie tafel bediende ze zitten naast me hier.

    owja zit nu ff op gratis internet mensen haha doe ik goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 65362

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: