TWO weeks ago, ONE week to go!!!! - Reisverslag uit Victoria, Canada van David Schotman - WaarBenJij.nu TWO weeks ago, ONE week to go!!!! - Reisverslag uit Victoria, Canada van David Schotman - WaarBenJij.nu

TWO weeks ago, ONE week to go!!!!

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

02 Juli 2010 | Canada, Victoria

TWO weeks ago, ONE week to go!!!!

Nou het is alweer twee weken geleden dat ik een berichtje had getypt dus nu maar weer even tijd voor een hoogstwaarschijnlijk laatste update vanuit Alaska.

Nou we hadden dus de USPH aan boord gekregen en een score van 99% we verloren slechts 1 punt ergens in de storeroom, niet van onze afdeling dus.
Nu ook alleen maar mooi weer natuurlijk verdwijnt het bruine kleurtje wat ik had helaas weer omdat het niet warm genoeg is en je dus geen zwembroek of korte mouwen kan dragen…….

Ik heb mijn 2e contract ook al gekregen dat is nu op de MS Ryndam (RYDM) van 12 september tot en met 30 januari 2011. Wat ik daar ga doen weet ik nog niet precies maar ik ga dus mijn kerst en oud en nieuwe en alle rest van de feestdagen in de caribean doorbrengen, net zoals gisteren hadden we “Canada Celebration day” en overmorgen hebben we natuurlijk the 4th of july “American Independence day”.
Dus ja we vieren wel elke feest dag hier aan boord.

En het voetbal volgen wij natuurlijk ook en s’avonds dan naar de OB (officers Bar) waar we lekker er tegen aan feesten omdat NL natuurlijk weer door is dus over een paar uurtjes zit in de OB.
De afgelopen 2 weken is er nou niet bepaald iets spannends gebeurd behalve dat ik weer een adres heb gekregen om langs te komen op curaçao, en florida miami.
Ook nog een leuk $ gekregen van gasten en weer heeeeel vaak met de gasten op de foto, ook tijdens onze MCD oftewel Master Chef Dinner, dit is een speciaal evenement waar al het personeel rond danst en een soort show neerzet, moet ik op de chefs hoed die ze krijgen 9 van de 10 keer mijn naam en handtekening zetten, dit is voor hun memory(ik weet even niet meer NL woord) dan weten ze wat voor plezier ze hebben beleefd tijdens de cruise ze willen dan van de ADRM en van hun steward dus ja is ook wel weer leuk.

Nou ja de zee is de afgelopen tijd stuk rustiger geworden dus dit is gunstig voor de IRD en de gasten, al hadden we gisteren 240 orders in de IRD ontbijt wat ver boven normaal is normaal hebben we er 120 op die dag maar dit was veeeel te veel al was alles wel op tijd weg.
De gasten tijdens de cruise zijn ook weer geweldig en ja erik er zijn ook weer een hoop……. Nou chirs weet ook wel wat ik bedoel.

Voor de rest moet ik nu maar eens op souvenirs jacht al heb ik wel het een en ander al vanuit eerdere “ports of call” zoals wij dat noemen.
Nou ja 1) Seattle, 2) Zee dag (4th of july), 3) Juneau, 4) Hubbard Glacier, 5) Sitka, dit zijn de porten nou ja 2 eigenlijk waar ik van boord kan dag, 6) Ketichikan, 7) Victoria en dan de dag ernaa om 5:45 klaar staan om geinspecteert te worden en dan om 10:00 naar het vliegveld in Seattle en dan wachten heeeeel lang wachten tot 17:20 en dan 9 uur en 50 minuten vliegen voor ik land in het nu warme nederland waar hopelijk diezelfde avond nederland in de finale speelt en anders gewoon lekker slapen.

Hartelijke groeten allemaal en tot snel.
David

  • 03 Juli 2010 - 06:58

    Mama Papa:

    Het is ons gelukt.....eerste reactie op je laatste verslag.

    Wat geweldig dat de IRD weer omhoog is gegaan.
    Hij blijft bikkelen!!!

    Met verbazing lezen we je verhaal, al die leuke gasten":), die jouw handtekening willen.

    David, we komen allemaal naar schiphol, opa zocht alles omtrent je vlucht al uit. Robbert is nu op kamp en Erik gaat nog een week filmen.
    Papa in zijn nieuwe functie en ik mag weer de nachtdienst in. Dat is onze werkweek voordat jij thuiskomt.

    En daarna gaan we kwarktaart maken speciaal voor jou.

    Gisteravond op de buurtborrel je foto laten zien uit Alaska.....je snapt de o,ohoh oh's en ah's wel.

    Een hele fijne laatste week aan boord en tot volgende week.

    Anton en Inge

  • 03 Juli 2010 - 09:24

    Erik:

    Nou gast ik zie je wel over een weekje dan!!! Goeie zaak dat je weer ff thuis komt ;) Check nog wel voor een motor!

    GRTZ

  • 04 Juli 2010 - 06:52

    Willem Van Loon:

    Hi David,

    We are up to date again after reading your recent mail, thank you.

    I checked the Holland America Line Ship Calendar, you are boarding september 12 in Vancouver, the RYDM for her last trip to Ketchikan.
    Back in Vancouver the RYDM is going South, San Diego etc.

    After, daylight crossing the Panama Canal, october 3rd your turnaround port is going to be Tampa Florida ten times.
    Januari 1st you are at sea !

    But first your holiday at home and in Switzerland !

    Opa Willem

  • 04 Juli 2010 - 09:35

    Ineke:

    He David, Ff snel,vandaag vieren we Merels verjaardag!! Jij alvast een hele goeie reis terug! En een hele gezellige en leuke tijd als je weer thuis bent!!
    Groetjes van ons allemaal.

  • 04 Juli 2010 - 10:29

    Mac:

    Hoi David,

    Nu de laatste dagen we zien je zondag gr MAC xxxx

  • 06 Juli 2010 - 08:17

    Jessica:

    Wat een heerlijk verslag om te lezen! Vol verhalen kom je thuis. Ze hebben je wel gemist, hoor! Iris, Sanne en ik waren op visite bij je moeder. Ze verwende ons met een beschuitje met aardbeien. Nog even en jij zit aan de kwarktaart. Vandaag gaan wij ons voorbereiden op een spannend voetbalavondje. Ik hoop dat je tijd hebt om af en toe te kijken. Alvast een goeie reis gewenst. Knuffel vanuit Nieuwegein.

  • 07 Juli 2010 - 02:38

    Mama:

    :) hallo David,
    het is 4.30 in de ochtend.Ned. heeft gewonnen met 3-2, wat een wedstrijd man, niet normaal ik reed in de auto naar mijn werk tijdens de tweede helft en volgde de wedstrijd zonder beeld, heel bijzonder. Nu slapen alle patiënten 'moe'van het tv kijken.
    nog 4 dagen we tellen af.
    je kunt zondag thuis op de bank hangen en de wedstrijd volgen.
    lieverd alle goeds en ik hoop dat je een leuk afscheid krijgt aan boord.
    '
    tot zondag, Inge.

  • 07 Juli 2010 - 16:55

    Erik En Diana:

    Hallo David,

    We hebben je leren kennen op je eerste cruise (panamacanal 7 maart, tafel 47 r'dam diningroom, we hebben nog de foto voor je gemaakt terwijl je poseerde voor de ingang van de r'dam dingingroom) en zagen toen al dat je genoot van je stage.Net zoals onze tafelgenoten hadden we de indruk dat het met jou en de HAL wel goed zou komen. Na tot nu toe al je reisverslagen gelezen te hebben lijkt dat aardig uit te komen!Zo te lezen geniet je er volop van en leer je snel!

    We wensen je nog veel plezier op je volgende zee-periode en hopen dat op welke volgende cruise dan ook, jij onze diningroomofficer zal zijn.

    Groeten,Diana en Erik dianaenerik@home.nl

  • 08 Juli 2010 - 17:27

    Marietta:


    Hallo David,
    Nog een paar dagen en dan ben je weer thuis.
    Mooi weer ( kun je bij bruinen), alles in de ban van Orange, je valt met de neus in de boter.
    Een hele goede reis en wel thuis .laat je maar lekker verwennen door het thuisfront, want dat heb jij wel verdient na zo veel mensen het naar de zin te hebben gemaakt

  • 09 Juli 2010 - 07:43

    Fam Roeloff:

    leuk je te volgen en ja het is hier inderdaad te warm, ben benieuwd wat zondag gaat worden, in ieder geval heeeeel spannend, goeie reis terug, van allemaal veel groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 65214

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: