1 Florin - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van David Schotman - WaarBenJij.nu 1 Florin - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van David Schotman - WaarBenJij.nu

1 Florin

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

21 Maart 2010 | Aruba, Oranjestad

Zo aangekomen op de Nederlandse Antillen en dan Aruba Oranjestad, voel ik me toch een beetje in NL met de FLORIN betaal ik in dollars krijg ik de Florin terug hoe mooi is dat.

En gewoon NL spreken is ook wel leuk. Helaas is het zondag en zijn de shops gesloten. Maar toch heerlijk in de zee gezwommen, en van de zon genoten.
Wel goed in blijven smeren want het gaat wel hard pffff.

Ik las dat het weer lekker weer was in NL.........
Morgen weer naar Curacao kijken of ik even naar Van der Valk kan, en anders een NL snackbar voor een ongezonde Frikadel speciaal.

De gasten zijn nog steeds super, en het leven aan boord ook.
Ik heb vandaag het schema voor het Dry Dock gekregen helaas voor mij zal ik werken van 7.00PM tot 8.00AM dus nacht dienst 2 weken lang.

Maar goed ik ga wel genieten.

Ik heb ook al heel veel gasten die vragen of ze met mij op de foto mogen, ik ken ook ongeveer alle gasten alleen niet bij naam dat is te veel van het goede.

Nog 4 dagen en dan zit de eerste Panama Cruise erop.

Dus luitjes morge maar een bericht vanaf Curacao.

Groeten

  • 22 Maart 2010 - 03:39

    MAC:

    David,
    Ik vraag mij af wat jij moet doen in het dry dock, zonder gasten geen eten dus alleen bewaken of poetsen, nu hopelijk hebben ze een nachtdienst toeslag !!!!!!!
    Geniet lekker verder komt vast wel goed.
    Gr MAC xxx

  • 22 Maart 2010 - 17:26

    Willem Van Loon:

    Hi David,

    Thank you for the recent update. You schould go in any event to vd Valk !

    But what are you supposed to do in Freeport drydock, feeding the stowaways during the night .......?

    I'have a question, did you notice the latest addition to our family website where you can see by clicking on Shotmannen and lateron on the HAL chimney what you can expect in the next harbor or at sea ?

    Let me know if the info is correct.

    All the best,
    Opa Willem

  • 22 Maart 2010 - 18:18

    Pappa:

    Fijn te horen dat het zo goed gaat en leuk dat we via skype je hut hebben gezien. Ook de foto's geven een goede indruk. Ik ben wel benieuwd wat je moet doen als jullie in het dok liggen. Ga je dat nog vragen of weet je al wat je dan moet doen. Leuk dat je nu op Aruba zit. Zitten daar nog medeleerlingen op stage? En ben je al bij Van der Valk geweest? Ik neem aan dat de Frikadel wel lekker smaakte. Je hebt nog niet verteld wat je zelf zoal eet aan boord als je even niet werkt, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Groetjes en tot het volgende contact.
    Pappa

  • 23 Maart 2010 - 06:15

    Marjolijn:

    Hoi David, Mijn pet af voor jouw werktijden en je inzet. Van Inge kreeg ik gisteren een verslag van wat je allemaal doet en meemaakt. Wat lijkt het me prachtig om zo over de aardbol te varen. Volgens mij heb je dan echt het gevoel een wereldburger te zijn.

    Hartelijke groet, en geniet op Curacao.
    Marjolijn

  • 23 Maart 2010 - 20:57

    Angelique:

    Ha die David,
    vandaag was Robbert in de zaak en hij vertelde over deze site.Nou,jou ``werkplek`` ziet er super uit!En dan elke dag in een ander uitzicht!Dat kunnen maar weinig mensen zeggen. Volgens mij helemaal hoe jij in gedachten had. Leuke foto`s en wat zit je haar goed!(ha,ha)`k ga eens op mijn gemak al je belevenissen lezen,en ik ga je zeker nog eens een berichtje mailen!In de gauwigheid even gelezen dat je veel uren moet werken,maar daar draai jij je hand niet voor om.Die vakantiegangers treffen het maar met zo`n goede gastheer!Geniet er van! groetjes Angelique (kapper Stevens)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 65381

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: