kleine update, holiday cruise - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van David Schotman - WaarBenJij.nu kleine update, holiday cruise - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van David Schotman - WaarBenJij.nu

kleine update, holiday cruise

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

06 Januari 2013 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Beste lezers,

6 januari 2013-01-06

Bij deze een nieuwe update van de afgelopen cruises door mij gevaren aan boord van de Ms.Maasdam.

Voor mijn gevoel ben ik echt al maanden van huis en aan boord, de dagen gaan snel en het loopt heerlijk, hier en daar kan het altijd beter maar dat heb je overal. Voor nu zal ik maar even met de cruise vóór de Holiday cruise beginnen.

Uiteraard in mijn sectie weer een aantal leuke gasten onder andere een mogelijk toekomstige collega. We raakten in gesprek over van alles en nog wat ook haar oma was dol enthousiast. Regelmatig zitten we dan ook in het Crow’s nest (Kraaien nest) na te praten en gedachten uit te wisselen.
Ze wilden vooral veel weten over mij en over hoe ik het leven en werken aan boord ervaar, aangezien haar dit wel leuk leek. Ze zou graag willen solliciteren.

Tijdens deze cruise zijn we naar diverse Ports of Call geweest waar ik ook weer menig vlag heb kunnen bemachtigen voor mijn verzameling, heb nog geen originele kaarten gezien om te versturen dit omdat al die kaarten op elkaar lijken met zon/zee/strand. Ik wil natuurlijk iets specials sturen naar de thuisblijvers.
Bij-bruinen gaat ook lekker zijn gangetje hoef ik gelukkig niet veel voor te doen beetje rondlopen door een stadje of gewoon op het strand liggen in een vrij uurtje.
Tot nog toe is het overal waar ik kom wel 30 tot 40 graden en Brazilië wordt het nog warmer zag ik al daar ligt het zo rond de 40 a 50 graden.
Ik heb al met diverse gasten gesproken die deze cruise toch graag zouden willen maken en er zijn gasten die deze reis al gemaakt hebben! Zij vertelden dat ik op de Amazone rivier mijn ogen niet zal kunnen geloven.
Dus hoop ik dat ik dan foto’s kan gaan maken aangezien de Ports of Call nu nog allemaal het zelfde zijn als in 2010 en letterlijk er is niks veranderd…… en die foto’s heb ik thuis en herinneren jullie je vast nog wel.

Nu over de Holiday Cruise; want dat was ook wel weer een verhaal op zich. Het voert te ver om e.a. helemaal uit te leggen.
Het was heerlijk druk aan boord met elkaar konden we er voor zorgen dat alles weer volgens plan verliep.
Er was een grote groep Nederlanders aan boord maar liefst 48 en dat is veel voor een Kerstcruise. Ook tijdens deze cruise veel plezier met het werken en met de collega’s en de gesprekken met de gasten zijn interessant. En altijd weer fijn te horen dat zij het naar de zin hebben.
Ook wordt ik regelmatig gevraagd om in de avond met hen over de dansvloer te zwieren………………..!!!!
Nog even terug op de Holiday-cruise want we moeten niet te ver op de feiten vooruit lopen natuurlijk. We hadden meer formele avonden dan gepland, in 14 dagen hadden we er maar liefst 5 en ja dat is veeeeeel.
De gasten genieten dan enorm en hebben veel plezier. Tijdens kerst was het een “gekkenhuis” we zaten op zee dus iedereen kwam opdagen maar iedereen was in een opperbeste stemming en heel mooi gekleed. Ook aan boord is het dan overal sfeervol versierd en de keuken heeft echt ongelooflijk mooi opgemaakte schalen met eten, de buffetten zijn van grote klasse!
De kapitein stuurde het bericht rond dat we om 11.00 weer zouden vertrekken en niet zoals eerder gepland tot 01.30 uur in Curaçao zouden kunnen blijven dit omdat we dan vanaf de rede het spectaculaire vuurwerk zouden kunnen bekijken.
Ik kan jullie geen foto’s laten zien omdat ik aan het werk was! Oudejaarsavond natuurlijk uitbundig gevierd met de dames aan boord, champagne, dansen en veel gezelligheid.

Nieuwjaarsdag, de hele dag “Happy New Year” zeggen en ontvangen, wat was ik blij dat het 2 jan was. Hierna weer twee zeedagen met een formele avond en ook hier waren de gasten blij en maakten van alles mee.
Aan het einde van de laatste cruisedag veel visite kaartjes gekregen, er zijn ook gasten aan boord die uit de horeca komen.
Ik had goede contacten met hen. Zo sprak ik ook heb ik met de technisch directeur van Hampshire, hij was één van de Nederlandse gaten aan boord, hij zag alles en had goed in de gaten wat er allemaal gebeurde dit herken ik als geen ander, goede gesprekken met hem gevoerd. Toen kwam ook deze cruise weer ten einde.

Nu alweer de volgende cruise genaamd de JAZZ-SEA cruise aangezien we een 50% charter cruise hebben, normaal gesproken doen ze 100%.
Ik heb ieder geval 522 gasten die voor de JAZZ-SEA komen dus muziek, lezingen en nog veel meer.
En ook nu kom ik gasten tegen die mij herkennen van de Panama Cruise in 2010 aan boord van de MS Rotterdam, geweldig.
Ook weer veel nieuwe gezellige gasten aan boord. Ben benieuwd wat we weer gaan beleven.

Ik kijk ook weer uit naar Curaçao aangezien ik daar een goede internet verbinding weet te vinden dus wie weet even skypen met het thuisfront.
En als we op Bonaire zijn wil ik graag een Harley Davidson huren om dan even een uurtje te kunnen rondtoeren, heerlijk het motorgeluid ……. Genieten!

Lieve mensen dit was een kleine up date,

Hartelijke groeten van mij en nogmaals de Beste Wensen voor iedereen die dit leest en veel werkplezier!

Gr David.


  • 06 Januari 2013 - 17:33

    Carel Rink:

    Dag David,

    Allereerst de allerbeste wensen voor 2013. Wat een belevenissen weer.Leuk om je verhaal te volgen.
    Dat blijf ik doen.

    Veel succes en een hartelijke groet,
    Carel

  • 06 Januari 2013 - 20:19

    Inge:

    Super dat je het zo naar je zin hebt David! Groetjes uit Frankrijk ;)

  • 07 Januari 2013 - 08:04

    Marjolijn:

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Die Harley moet gaan lukken!
    Groet,
    Marjolijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 65341

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: