Medische Keuring - Reisverslag uit Zeist, Nederland van David Schotman - WaarBenJij.nu Medische Keuring - Reisverslag uit Zeist, Nederland van David Schotman - WaarBenJij.nu

Medische Keuring

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

26 Januari 2010 | Nederland, Zeist

Alweer een stap dichterbij mijn stage......

Het begon met een telefoontje naar het:
Diagnostisch Expertise & Screening Centrum (DESC).

Ja nu vraag jij je af maar dat deed ik ook wat is dit?
Voor jouw een vraag voor mij inmiddels een WEET.

Dit DESC houd in dat iedereen die in de scheepvaart werkt of zoals ik "ga werken" moet een bepaalde screening ondergaan.
Ook ik dus een speciale screening geselecteerd om stage/werk te kunnen uitvoeren aan boord van de MS Statendam.

Dus ik belde op en kreeg vervolgens heel wat informatie toegestuurd via de mail:
hierin in stond dat ik een PEME moest doen, en ook hier weer "wat is dit", dit is een; Pre-employment medical exam (PEME), verder een complete vragenlijst in het engels met vragen van "Ja wat moet ik daar nu mee", ook een drugsformulier en de informatie om er te komen.

Ook het tijdstip niet te vergeten 11:00 bij de DESC, maar eerst nog even langs de GGD in Rotterdam voor een X-Ray scan, ja had ook geen idee wat dat was.... dus dan maar vragen, ze kijken dan of je Tuberculose (TBC) hebt, "mag blijkbaar ook al niet".
(Wat mag je dan nog wel hebben....?)

Niet getreurd, ik ging gewoon de tijdsduur berekenen van, Ja Zeist inderdaad naar, hoe raad je het Rotterdam.
Zeist, Fröbellaan --- Rotterdam GGD, Schiedamsedijk.

7:00 op staan en lekker douche, eten etc.
7:30 deur uitlopen naar bushalte (in de kou -10).
8:10 Utrecht-Centraal.
8:32 Spoor 8 richting Rotterdam Centraal.
9:10 Rotterdam-Centraal.
9:19 Metro naar Leuvenhaven.
9:25 Leuvenhaven of eigenlijk de GGD.
10:10 pas weer weg richting de DESC na een uitvoerige en lang wachtende X-Ray scan.
10:55 had uitgerekend om er om 10:45 te zijn maar goed metro reed weer eens niet op tijd.

Nou ja dan maar met de test beginnen eerst nog wat formulieren ingevuld en dan mee met de doktor.
1. Gehoortest 10min.
2. Kijktest (Hij had in lange tijd niet iemand met zulke goede ogen gezien, ik las tot de laatste regel).
3. Bloedruk meten.
4. Hart luisteren.
5. Longen luistern.
6. Urine afgeven (ter controle van drugsgebruik).
7. Op verschillende benen staan.
8. Buig oefeningen.
9. Ogen check.
10. Richtingsgevoel check.
11. Fietsen 5min.
12. Vragenlijst.
13. Blood prikken 3 stuks.
14. Hepatitis A prik.
15. €...,.. Betalen.

Ach en dan vele diepe #zuchten later, sta je weer op de stoep om naar huis te gaan.

Thuis om 14:00 aangekomen plof je eerst lekker op de bank, met een goed glas suiker om weer een beetje op gang te komen.

En maak ik me weer een beetje klaar voor 8 februari 2010 dan moet ik naar het Amsterdam United States Consulate, voor mijn VISUM om 9:15.

tot 8 februari,

Gr. David

• 27 Januari 2010 - 05:46

Oma Aafje:

Lieve David. 27-01-2010

Dat klinkt goed,je vindt de weg in Rotjeknor al.
    Met veel belangstelling je " eerste reisverslag gelezen "!

Succes.

Oma.

• 27 Januari 2010 - 07:54

Mac:

David ziet er allemaal goed uit nu maar hopen dat je door de doping controle heen komt ! Bionische ogen misschien toch F16 piloot ! Blood = Bloed ! Je zit al helemaal in het Engels Succes en later

• 27 Januari 2010 - 18:48

Anton:

Erg leuk om dit allemaal te lezen. UIteraard hadden we al iets gehoord maar nu echt de details.
    Groeten,
    Pappa

• 28 Januari 2010 - 09:43

Tante Jenny:

Lieve David dit is wat je noemt ,een geluksvogel,van harte geluk ermee en we hopen dat je goede zeebenen mag krijgen ! Het keuring avontuur is alweer gelukt. Wat een ervaringen. Succes met alle voorbereidingen.gr.J & D.

• 30 Januari 2010 - 10:11

JW:

He wereldburger ! Ziet er allemaal goed uit, geniet ook van de voorpret...ene je hebt al zo veel gevaren dus zeeziek zal jij niet worden... ;-)

Groeten ! JW+E+M+A

• 31 Januari 2010 - 09:06

Inge:

Lieve David,

Geweldig te zien hoe jij je aan het voorbereiden bent. Alles tot in detail!
    leuk boodschappenbriefje van de HAL....12 paar sokken en 12 T shirts ! Ik ben trots op je David. Ga zo door,en....volgende maand is het zover.
    INGE.

• 05 Februari 2010 - 18:06

Mac:

David vergeet je niet dat het kei hard werken wordt!! Nu met wat VanLoon bloed geen punt. Hou je kop erbij dan komt het zeker goed.

gr chris

• 06 Februari 2010 - 14:15

Marien:

ha David,

Neem wel je gps mee en een zwembroek want op zo'n schip ben je al snel de weg kwijt of lig je in een zwembad. En als je nog tijd hebt in San Diego vooral naar de dierentuin daar gaan want die is echt mooi en ook een reuzenpanda!

• 07 Februari 2010 - 10:52

Melte Nab:

Hi David,

Betreft : Foto reistas pagina.

Waar is mijn koffer ........???

Melte

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010