IRD - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van David Schotman - WaarBenJij.nu IRD - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van David Schotman - WaarBenJij.nu

IRD

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

02 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Goedemorgen,

Nou, nou na een lange week vroeg opstaan 04:00am tot 09:00am en rond de 200 orders voor roomservice elke dag is het vrij druk geweest.
Niet echt aan land geweest eigenlijk puur omdat er niks te doen was en de desbetreffende ports was het warm en vies en een te lange tender bij belize city dus ja dan ga je maar slapen.

Nu nieuwe cruise weer begonnen en dan sta je bij de Gangway de gasten welkom te heten en vervolgens kom je nog een gasten tegen die met mij mee waren op de MS Statendam tijdens panama kanaal echt geweldig.
Natuurlijk krijg je meteen een uitnodiging om bij hun langs te komen in de USA.
Ook andere gasten die ik vorige week had nodigde mij uit in Vancouver om langs te komen hun huis staat altijd open, omdat ik ze tijdens panama kanaal had en nu weer in Caribbean ze vinden het super.

Deze cruise ook weer gasten waar ik me mee kan vermaken en de gasten vinden het allemaal super.

Verder doe ik dus IRD In-Room-Dining(roomservice), en verzorg ik de Tea Time:
Dat is altijd van 3:00pm tot 4:00pm, dan is er natuurlijk Thee maar ook sandwiches, scones, cake die smaakt naar de cake die Aafje van loon altijd maakt ze noemen het in Indonesië de banana cake.

Dus ja dan weet je wel wat ik eet elke tea time.

Verder alles super ik kan niet wachten tot het Kerst is:D:D:D:D.


Groetjs voor nu


  • 02 November 2010 - 15:52

    Mac:

    Hoi David,
    Nu hou de adresjes warm ik zie het ook wel zitten in de usa en canada!! De tijd vliegt en ja voor je het weet staan de kerstbomen op het dek !! Nu geniet er maar van hier is het weer maar zozo kou en regen echt holland. Zuurkool met verse worst en spek heerlijk dat wel. Vandaag training gehad en weer geslaagd voor een jaar boeven vangen .....
    Hou je haaks gr mac xxx

  • 03 November 2010 - 06:35

    Aafje Van Loon:

    Lieve David,

    Dat was gezellig.Bedankt voor het compliment.Dus die gasten gaan 2 keer per half jaar op cruise Chris zou zeggen moet kunnen.
    Liefs van mij en geniet de reis en het werk.
    Oma Aafje.

  • 06 November 2010 - 14:21

    Erik:

    He Dave niet te veel vreten heh!!! Anders moet je weer keihard naar de sportschool als je terugbent ;) Hier zie je ook af en toe wat kerstversieringen verschijnen maar het ziet er een beetje raar uit met een palmboom ernaast en de brandende zon... En niemand heeft hier ooit sneeuw gezien. Nu moet ik weer aan de slag!!!

  • 06 November 2010 - 14:38

    Mieke + Melte:

    Hi David,
    Hou je de orkanen een beetje op afstand? Wij vliegen op 30/11 naar San Juan en gaan op 3/12 met de Celebrity Millennium naar Tortola, St.Maarten, St.Lucia, Barbados, Grenada, Aruba, Curacao. We zijn zeer benieuwd.
    Groetjes en succes aan boord.

  • 10 November 2010 - 10:29

    Willem Van Loon:


    Hallo David,

    Momenteel zit jij op zee op weg naar Belize.
    hier is het nat en koud maar daar komt zon.!

    Heb je gehoord dat voor de kuste van Mexico het ms. Carnival Splendor met 4300 man aan boord brand in de MK heeft.
    Gevolg slechts ten dele stroom a/b.
    Het schip wordt nu gesleept naar San Diego.

    Dit was scheepspraat.

    Opa Willem

  • 06 December 2010 - 08:13

    Willem Van Loon:

    Hallo David Schotman,

    WAAR BEN JIJ NU ......??

    Opa Willem

  • 10 December 2010 - 09:37

    Erik:

    Daav hoe gaat het? Gaan we ff motorrijden ergens heen als je weer terugbent en het lekker weer is moet je maar ff een headset kopen en wellicht een motor, kunnen we naar Zwitserland ofzo. Volgens mij verdien je wel genoeg daar in tegenstelling tot ik de sukkel die alleen maar betaalt en NIKS krijgt. Heb het wel een beetje gezien hier, zeker na vandaag... Spreek je later zemmer, de 27e ben ik weer thuis dus dan beleln we wel.

    Grtz

  • 20 December 2010 - 12:43

    Mieke + Melte:

    Hallo David,
    Zijn weer terug van onze cruise, net tussen de sneeuw in Nederland door. Het was fantastisch, heerlijk weer, echt een feestje! Jij hebt het momenteel wat minder qua weer, geloof ik? Maar wat moeten jullie hard werken om je rating te halen!
    In ieder geval wensen we je fijne feestdagen en een prettige jaarwisseling. Tot in het nieuwe jaar!

  • 03 Februari 2011 - 14:42

    Carel; Rink:

    Dag david,

    het zit er (bijna) op. Met veel plezier heb ik je verhalen gevolgd. Ik zou het leuk vinden om de komende tijd een keer met een kop koffie bij te praten over al je avonturen.
    Stuur maar een mail als je in de gelegenheid bent naar C.Rink@rijnijssel.nl

    Tot gauw op school,
    Groet,
    carel Rink

  • 03 Februari 2011 - 21:04

    Trudy En Edward:

    Hoi David,

    Het zit er nu bijna op. Het is bijna een jaar geleden dat we elkaar hebben ontmoet op jouw eerste cruise. Wat hebben we genoten van jou. Je stond toen al je mannetje. Wij zijn ervan overtuigd dat je in dat jaar alleen maar gegroeid bent.
    Nu nog even je studie afronden en dan weer aan iets nieuws beginnen.
    We hebben genoten van al je verhalen en foto's. We zullen het gaan missen. David we wensen je heel veel succes met alles wat je nog gaat doen in je verdere leven. Eén ding is zeker: jij maakt er wat van.

    Nogmaals dank voor je leuke verhalen in het afgelopen jaar.

    Liefs
    Edward en Trudy Huddleston Slater

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 65217

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: