weer een week - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van David Schotman - WaarBenJij.nu weer een week - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van David Schotman - WaarBenJij.nu

weer een week

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

24 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Tampa

Wat een week,

Nou de eerste week roomservice zit erop het is elke keer vroeg op maar goed daarna wel flink lange tijd vrij.

Dus in die tijd ga je maar naar Jamaica maar wat een landje is dat zeg pfff je loopt over straat en er loopt meer beveiliging dan in een Bank…. en al die jongens proberen je drugs, wiet en marihuana te verkopen of XTC, dus voor mij alleen een vlaggetje gekocht!
Dat was duurder dan wiet… maar goed het was wel even leuk om te zien maar ik hoef er niet meer heen, dus volgende keer bij Jamaica blijf ik in mijn hut.

Grand Cayman was nog steeds geen mooi weer dus weer niet uit gegaan, volgende keer wellicht.
Dan Cozumel Mexico, eigenlijk niks te doen tot ik terug naar het schip liep….
Waar ik de chef van het Pinnecle restaurant tegen het lijf liep en dus hebben we ieder maar even een scooter gehuurd $30 dollar voor de hele dag en een volle tank $2 dollar het kon niet beter, vervolgens op een strand gelegen en biertje gedronken en nog even een Quad gehuurd voor 30min door een parcours en over het strand. Gelachen en gaaf dat het was wow, maar ja je vergeet natuurlijk altijd wel 1 ding, en nee niet insmeren maar mijn Camera gelukkig heeft de chef wel foto’s hij moet ze alleen nog op facebook zetten.

Dus de foto’s volgen nog, en het waren witte stranden met strak blauwe lucht en Blauw water zoals ik nergens heb gezien zelfs mooier helderder water dan ergens anders in de caribbean.

Nou ja nu weer in Tampa en wachten op de nieuwe gasten en we gaan eindelijk ons rondje doen, wat we 2 weken geleden zouden doen.
Dus nu wachten op mijn foto’s


Ik geniet hier nog steeds elke minuut en blijf leren, het is super!!!!

Hartelijke groeten voor jullie allemaal van mij.


Dank voor alle reacties ik vindt het hartstikke leuk om te lezen.

David




owja we zijn al aan het voorbereiden voor Kerst en Nieuw jaar

  • 24 Oktober 2010 - 15:30

    Papa:

    Ha David,
    Leuk te lezen dat je nu ook meer tijd hebt om er eens op 'uit'te gaan.
    Wat zul je hebben genoten op je scooter, geen motor maar het gaat ook super snel!!
    Wat zal die Quad gaaf zijn geweest over het strand.Heb ik nooit gedaan!!

    Ik hoop dat je weer een mooie groep gasten aan boord krijgt met weer nieuwe verhalen.

    En dan ook mooi weer.
    Goed te lezen dat je nog steeds bij leert.
    Geniet intens de weken vliegen voorbij en dan wacht school weer op jou.

    Wel bijzonder dat jullie al voorbereidingen treffen voor de FEESTDAGEN, wij zijn ons aan het voorbereiden op de Goed Heilig Man, heerlijk die balen pepernoten.

    Ben jij al aan het dichten geslagen voor de gasten????

    Blijven nieuwsgierig naar alle verhalen en natuurlijk de foto's.......

    groeten Papa.

  • 24 Oktober 2010 - 15:41

    Mac:

    Hoi david,
    Nu quad rijden is toppie heb ik ook gedaan op sicilie een oude bekende van mij die ik daar tegen kwam vouwde zich zelf om een boom heeft nog steeds last van zijn knie. hier alles goed behalve het weer veel storm een vroeg herfst.
    Met mijn eigen been gaat het goed gelukkig er is genoeg te doen op het werk erg druk en 3 januari aan de nieuwe job beginnen je hoort later meer.
    Gr en later
    xxx mac

  • 26 Oktober 2010 - 05:41

    Willem Van Loon:

    Hallo David,

    Mooie serie foto's, is een van de foto's genomen in de messroom van de bedienden. ?

    Ik las recent in het AD, editie Rotterdam, dat de Hal een kantoor heeft geopend op de Wilhelmina pier in die hoge toren.
    Verder dat ms. Rijndam volgend jaar cruises gaat maken vanuit Rotterdam.

    21 dagen Middellandse zee vertrek 2 mei en vervolgens naar de Noordkaap op 12 juni en 16 juli ook ms. Rotterdam gaat cruises maken vanuit Rotterdam naar de Oost zee en de Noorse Fjorden.

    Details (?) zie : www.cruisefactory.nl/reisaanbod-rotterdam.as

    Momenteel is er een vaste ferry naar ss Rotterdam vanaf de Parkkade.
    Maar wat ik hoor van de rating ......... dat maakt je niet blij.
    Echter ik zie via het Internet dat er ook tevreden "passagiers" zijn.

    David all the best en tot later,

    Opa Willem


  • 27 Oktober 2010 - 07:41

    Marianne Rooijmans:

    Hallo David, het blijft leuk om je verhalen te lezen. Je hebt inmiddels wel de hele Carribien gezien lijkt me. Mocht je nog naar de benedenwindse eilanden gaan, daar zijn nu ook weer een aantal HMO4 leerlingen voor hun stage.
    veel plezier nog en tot ziens!
    Marianne Rooijmans
    Vakschool Wageningen

  • 01 November 2010 - 07:54

    Willem Van Loon:

    Hallo David,

    Ik las in de Telegraaf ...

    ROTTERDAM - Een aantal passagiers van het onder Nederlandse vlag varende cruiseschip Eurodam van de Holland America Line (HAL) heeft geklaagd over het feit, dat de kapitein van het schip 'zo nodig' twee op de oceaan dobberende vissers van een wisse dood moest redden.

    [ artikel geplaatst 1/11/2010 ]

    Ander nieuws is dat Joost Cum Laude geslaagd is !

    Hadden zojuist Erik aan de telefoon, matige verbinding, hij was op weg naar een klus.
    Het regenseizoen is daar nu begonnen.
    Erik beleeft van alles daar in Zambia en maakt nu al zelfstandige video rapportages voor KidsNews van Zambia TV. !

    Opa Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 65210

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: