Overmorgen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van David Schotman - WaarBenJij.nu Overmorgen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van David Schotman - WaarBenJij.nu

Overmorgen

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

01 Oktober 2010 | Costa Rica, San José

Nou daar gaat ie dan,

Na weer een paar zeedagen en port dagen nu in Puerto Caldere, Costa Rica.
Het weer zit nu eindelijk mee vanaf Cabo San Lucas is het noodweer geweest heftige stormen, regenbuien en onweer.
We konden een haven zelfs bijna niet binnen varen toch gelukt maar we hadden 3 uur vertraging om er weer uit te komen.

Ach soms zit het mee en soms tegen, er zijn weer 110 Nederlanders aan boord en ik moet alle menu kaarten vertalen en dat stellen ze zeer op prijs.
Ook heb ik 4 dagen geleden het Penthouse moeten serveren in hun eigen hut 2 uur duurde dat, ik moest dit persoonlijk doen dit hadden ze gevraagd omdat ik het Penthouse ook al in mijn sectie heb zitten.

Ook is het weer super om gewoon in mijn ritme te zitten en lekker mijn ding te doen het werken en leven aan boord is weer geweldig zoals ook de eerste keer.
Overmorgen gaan we het Panama Kanaal weer door dus als jullie zin hebben om de Ryndam te zien wees welkom ik heb werkelijk nog geen idee hoe laat zodra ik daarachter kom zal ik dat nog wel even doorgeven.
Het is nu 12:00 in de middag en in NL is het nu 20:45 dus reken maar uit wat het verschil kan zijn;).

Ik vind het weer super dat jullie ook entieausiast zijn en met plezier weer alle verhalen lezen.
Foto’s nog steeds niet gemaakt gaat denk ik pas gebeuren op Grand Cayman of Aruba aangezien ik daar Free lunch heb en Grand Cayman ben ik nog nooit geweest de rest van alle Porst al wel dus geen zin om dezelfde foto’s te maken.

Groeten vanuit Puerto Caldera, Costa Rica

  • 01 Oktober 2010 - 18:16

    Francine:

    Nou dat klink allemaal weer goed david! Fijn dat de regelmaat je weer bevalt. Spannend van het Penthouse! gaan zeker zoeken naar de rijndam in het panamakanaal en verheugen ons weer op je volgende verhaal.

  • 01 Oktober 2010 - 19:23

    Ineke:

    Hoi David, je reageert echt wel supersnel!!! Het klinkt allemaal heel leuk en ik zou best ff bij je om het een hoekje willen kijken. Het bevalt je echt heel goed hè!:-) Heel veel plezier verder en een goeie reis !We blijven je volgen!! :)
    groetjes

  • 02 Oktober 2010 - 05:27

    Mac:

    Hoi David,
    Nu je zelfs "Rijndams vertaler" bent zal je uur loon wel gigantisch stijgen wat dit werk is zeer lucratief.!!
    Geweldig de penthouse bedienen even weer wat anders dan een zaal vol. Nu hier is alles oke met de dames en met mijn herstel gaat het goed. Kan ik weer het een en ander ondernemen
    Tot de volgende lezing
    MAC XXX

  • 02 Oktober 2010 - 08:47

    Willem Van Loon:

    Hallo David,

    Fijn te lezen : "all well on board ".
    Wel even spannend, om ook te lezen, als jullie moeite hebben bij het binnen lopen van een haven t.g.v. zwaar weer.

    Als je bediend in een Penthouse doe je dat dan vanuit de pantry.
    Ik lees nl. op een site over m.s. Rijndam :

    Penthouse : Complete with dressing room, living room, dining room, pantry and private verandah.
    Approximately 1,126 square feet. (= ruim 100 m2 .. ! )

    By the way zijn de menu's a/b in het Frans ?

    Robbert heeft plezier in zijn nieuwe opleiding en via de verslagen van Erik lezen wij ook veel goede zaken.

    Goed dit alles te lezen.
    David, succes en tot later,

    Oma Aafje en Opa Willem


  • 02 Oktober 2010 - 21:12

    Edward En Trudy:

    Hoi David,

    Altijd leuk om weer je verhalen te lezen. En ook leuk om de reactie van je familie en vrienden te lezen. Ons hart gaat weer open als ik lees dat je weer het Panamakanaal door gaat. Met ons was het jouw eerste keer, zowel voor jou als voor ons. Hoewel het nu alweer routine voor je is. En Aruba zag ik nog langs komen. Jij komt daar nog, maar voor ons is het allemaal alweer voorbij. Heerlijk om te werken om zo'n schip. Nu weer de Rijndam. Nog even en je hebt alle schepen van de HAL gehad.
    Hierbij een groet van je trouwe fans. Want zo te zien zijn wij de enige gasten die reageren op jouw geweldige verhalen.
    David heel veel succes weer en we zien je volgende verslag alweer graag tegemoet.
    Heel veel groeten uit ee vochtig, maar niet koud Nederland .
    Groetjes Edward en Trudy

  • 07 Oktober 2010 - 08:10

    Mama :

    hallo David,

    Wat een verrassing dat je even belde. Dat komt natuurlijk door het zonnetje dat eindelijk schijnt boven jullie schip!! Wat zullen de gasten blij zijn. Heb je even genoten van je vrije uurtje aan land op curacao?

    Bij Erik in Zambia ligt het internet er veel uit, je krijgt de groeten, hij maakte kennis met de krokodillen en werkt hard aan alle items die ze met en voor het jeugdjournaal maken bij een temperatuur van 45 graden......!!

    Hier is het herfst, Robbert had autorijles om 6.00 vanmorgen in de mist.......!

    Veel groeten,

    Een mooie trip en we lezen graag je nieuwe verhaal. Inge.

  • 08 Oktober 2010 - 18:33

    Tante Jenny:

    Hallo David,
    Leuk om weer iets van je te lezen. Het blijft spannend en wat een weer!!!!! Ben jij ook zeeziek met slecht weer, heb ik volgens mij nog niet gelezen.Fijn dat je het ritme weer te pakken hebt. Zijn het weer zulke aardige mensen die je ontmoet ?Het is hier echt herfst, het was vandaag grijs weer, maar hele mooie kleuren,We hadden leuke brief van je oma, die hebben het druk met foto's plakken.Ja dat heb je als je weer thuis komt met vakantie. Dag hoor, veel plezier aan boord en lekker werken.groeten van ons uit Assen.oom Dick en tante Jenny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 65201

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: