ik dacht het kort te houden - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van David Schotman - WaarBenJij.nu ik dacht het kort te houden - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van David Schotman - WaarBenJij.nu

ik dacht het kort te houden

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

19 Juni 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Zo inmiddels een week geleden geloof ik dat ik wat van mij liet horen.

Nou ja wat zal ik zeggen het was een hectische week pffff,
We hadden de tweede zeedag een enorme storm, mam,pap, rob, erik en volgens mij ook opa, oma, MAC en JW hebben dat filmpje misschien wel gezien van dat schip wat zo tekeer ging midden op zee nou dat hadden wij dus ook.
Google maar mensen met “Cruise schip in de storm” ofzo, er waren 3 ADRM(Assistent Dining Room Manager) nodig om de IRD(Roomservice) in orde te brengen in 6 uur tijd hadden we 800 orders voor de IRD en er waren 1500 man aan boord dus meer dan helft voor IRD, de rest was of ziek of kwam stiekem toch naar de LFDR(La Fontaine Dining Room) om daar te dineren, verder was er 100 man crew ziek van de 500 dus we waren flink tekort.
En ja in de morgen om 5:30 starten ik en dus pas om 9 uur ontbijten dus voelde het wel een beetje maar goed je ben officier of niet dus je moet gewoon werken!!!!
Het was wel geweldig want iedereen had er gewoon last van en alles vloog heen en weer dus we verloren wel wat spullen hier en daar……

De rest van de week zouden we USPH(United States Physical Health inspection) verwachten dus het was continu schoonmaken, schoonmaken en nog eens schoonmaken of te wel een General Cleaning. Wat blijkt nu krijgen we de USPH opeens vandaag in Seattle iedereen blij dan kunne we weer met een gerust hart varen het ligt natuurlijk aan de score eerst die nog even afwachten, minimaal 90% voor headoffice 96%.
Dus als een gek schoonmaken na dat alles was afgeleverd van de IRD.

Voor de rest hadden we de gehele cruise lang slecht weer wat niet echt al te top was maar goed de laatste dag in Victoria was het wel weer mooi weer, dus hopen op een beter cruise nu.
Had nog een telefoontje gepleegd met een ontzettend leuke gast……. Om mee te delen dat ik op de MS RTDM zit en niet meer op de MS STDM dus dat ik niet meer langs Vancouver kwam, vond ze wel jammer(anders ik wel) maar goed ik zag wellicht per ongeluk mijn rooster en ga zo als het er nu uitziet op de MS Ryndam varen(MS RYDM). Dus dan start ik in Vancouver……. Maar ja dat kan altijd nog veranderen.

Als dit het geval is dan vaar ik de laatste cruise 12 september in Alaska dan door het Panama kanaal, en dan de Western Caribbean, oftewel ik kom op GRAND CAYMAN wat wel leuk is want daar heb ik met een paar klasgenoten een project gemaakt over het plaatsje HELL dus wie weet kan ik dat wel even bezoeken, met het scheepje…….. verder ga ik dan ook de MS NAMD(MS Nieuw Amsterdam) zien dus dat zou wel leuk zijn.

Verder kom ik na vandaag nog maar 2 keer in Seattle en de 3e keer zal ik naar huis vliegen. Dus nog 3 volle cruises te gaan en dan op naar huis. Man de tijd vliegt echt vooral deze 7-daagse cruisen dan vliegt de tijd echt de gasten zijn net aan boord en vertrekken dan direct weer. Ze genieten allemaal en ik dus ook ontzettend verveel me nog steeds niet en leer ontzettend veel, elke dag wel weer nieuwe dingen.

Wat ook elke keer weer verbaast is het aantal licht uren is verbazingwekkend het is licht om 04:00 tot 23:30 ongeveer en zelfs om 00:00 kan je nog kilometers ver kijken omdat de zon ondergaat en alweer bijna opkomt, wat overigens prachtig is ik kan bijna van elke zonsondergang foto’s maken ze blijven keer op keer mooi en je vergeet het niet gauw. Het is nu bijna een gewenning om mijn camera standaard op zak te hebben want je weet maar nooit waneer er weer een mooi foto moment is. Gister bijvoorbeeld camera vergeten en er waren wel 20 walvissen, dus je raad het al de gasten allemaal blij.

En ik ook want NL scoort wel maar niet super de wedstrijden zijn matig maar toch wel aardig ik kan alle wedstrijden volgen via mijn TV en de gasten niet. Dus ik houw alles prima bij en natuurlijk sommige wedstrijden via ESPN want een iets beter kwaliteit is.

Maar goed ik houw nu maar weer op genoeg getypt alweer mijn typen in NL gaat niet meer zoals eerst ENG is nu beter.

Ik ga douche en ja raad eens wat ik daarna ga doen …………. Owja werken he;).

Heel veel groeten en tot over een week of misschien als er iets spannends gebeurd dan komt er natuurlijk eerder een verhaalt:D.

GROETEN DAVID

  • 19 Juni 2010 - 22:40

    Ineke Bijvank:

    pfffffffffffffffff tjonge jonge,jij maakt wat mee!!!!Geweldig!!!groetjes, Ineke

  • 20 Juni 2010 - 12:07

    Etienne En Els:

    Hallo David,

    Wij hebben weer genoten van jouw reisverslag!
    Jij ligt helemaal op koers: werken,doorgaan,communiceren,genieten,leren.
    Dus lekker zelfbewust en vol vertrouwen verder gaan! SUPER.
    Veel liefs Etienne en Els.

  • 20 Juni 2010 - 12:07

    Etienne En Els:

    Hallo David,

    Wij hebben weer genoten van jouw reisverslag!
    Jij ligt helemaal op koers: werken,doorgaan,communiceren,genieten,leren.
    Dus lekker zelfbewust en vol vertrouwen verder gaan! SUPER.
    Veel liefs Etienne en Els.

  • 20 Juni 2010 - 15:13

    Mac:

    Hoi david,
    Even duidelijkheid graag over die passagier(e) uit vancouver ik heb wel even tijd om langs te gaan!!!
    Stuur maar even een sms hahahahaha. Nu die hoge golven waarom gaat men gewoon niet even in een haven liggen !! Jaja de reis moet door gaan nu lijkt me niet echt prettig. Het weer wordt hier ook beter als ook het voetballen beter wordt dan komt alles goed in Kaapstad bij Wilma hadden ze lichte sneeuw vlokken. De omgekeerde wereld.
    Liefs MAC

  • 21 Juni 2010 - 18:47

    Mama:

    Hallo David,

    Ben ik even blij dat jij niet mijn benen hebt maar "zeebenen" wat een klus zo met het zware weer.
    Ik heb bij NedSpine de foto's van je laten zien.....ze geloven hun ogen niet. En elke keer vragen collega's naar je!!! Hier eindelijk weer een beetje zomers weer. BIj jou nu ook zon??
    lieverd alles van die beste, mama

  • 22 Juni 2010 - 13:08

    Fam Roeloff:

    geweldig wat een spannend verhaal, nog even dan vlieg je terug, het weer knapt hier aardig op,gelukkig! goeie reis terug in ieder geval, heel veel groeten van ons allemaal!

  • 22 Juni 2010 - 19:50

    Marietta:

    Halo David,
    Wat een verhaal met die storm.Knap hoe jij daar mee omgaat. Doe je dit niet na. Ik zou ongelofelijk bang zijn. Maar goed ik heb ook geen zee-benen.

  • 26 Juni 2010 - 06:00

    Willem Van Loon:

    Hello David,

    I was checking the weather in Zambia because Erik is going to this country for a local ( Lusaka ? ) TV station.

    After that I checked the weather in Alaska as well, see family homepage for details.
    Good weather all the time
    however in Alaska you never know.

    This afternoon we go to NedSpine, the official opening, Inge made as a present a " Hema photo book ", very nice.

    All the best,

    Opa Willem


  • 28 Juni 2010 - 18:02

    Willem Van Loon:

    Hi David

    Quote :

    davidschotman.waarbenjij.nu

    Unquote

    Opa Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 65317

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: