Nieuw schip nieuwe kansen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van David Schotman - WaarBenJij.nu Nieuw schip nieuwe kansen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van David Schotman - WaarBenJij.nu

Nieuw schip nieuwe kansen

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

31 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Zo een nieuw schip de MS Rotterdam.

nieuw schip nieuwe kansen niet dat ik die echt nodig heb maar je weet maar nooit

Voor slechts 6 weken de tijd zal wel voorbij vliegen denk ik.
Op de MS Statendam waren 1200 gasten hier 1600 heel wat meer.
Dus veel drukker maar goed ondanks dat nieuwe kansen want er zijn er maar weinig die op hun stage op 2 plekken werken.
Want elk schip is toch echt anders dat merk je meteen.

Ik werk nu om 6:30 in de ochtend tot 9:30 in de roomservice.
Dan door naar de lunch in het Lido restaurant en dan dinner in de La Fontaine dining room.
Wij serveren hier op 1 avond in de open dining 800 gasten op de MS Statendam waren dat er 400.
Ik doe dit 2 weken en dan wissel ik waarschijnlijk naar reserveringen om dat ook door te krijgen.
Ik zit nu in een kamer van de Guest relations supervisor, dus over 1 week of weet ik wanneer kan ik weer pakken en naar een andere kamer verhuizen of een ander schip want het blijkt dat ze hier eigenlijk geen ruimte hebben.
Dus afwachten maar en het komt wel goed.

Seattle was alleen maar regen en erg slecht weer, ik vloog van Ketchikan naar Seattle.
Ik vloog om 18:00 uur s’avonds en lande 1 uur en 30 min later op Seattle waar het dus regende en koud was dus weer lekker mijn trui met strepen aangetrokken. Vervolgens naar het hotel en wat gegeten wat blijkt nu ik kan niet eens in een hotel bed slapen ben zo gewend om op een schip te slapen dat een hotel bed een te grote luxe is.
En de volgende ochtend alweer naar het schip we zijn nu alweer 3 dagen onderweg nog 4 te gaan en zit de eerste cruise op het nieuwe schip er alweer op.

Het is wel leuk omdat ik de oude MS Rotterdam heb bezocht voor ik weg ging dus misschien bezoek ik hem nog een keer met opa en robbert, en kan ik zegen wat er veranderd is.

Nou heel veel groeten vanuit het gelukkig zonnige JUNEAU.

David

  • 01 Juni 2010 - 09:24

    Fam Roeloff:

    wat een gek idee dat je nu weer op een andere locatie zit, maar ik denk dat wanneer de gekte van het nieuwe voorbij is je weer kunt genieten van al het moois om je heen, sterkte en ook dit gaat je weer voor 1000% lukken, van ons allemaal, succes!

  • 01 Juni 2010 - 11:04

    Trudy En Edward:

    Hoi David,

    Wel weer wat anders De Rotterdam. Maar ook wel weer leuk. Iedere boot heeft zo zijn charmes. Wat leuk dat je ook de oude Rotterdam hier hebt gezien. Wij zijn er overigens een paar weken geleden ook geweest. Nou de luxe van toen is niet meer te vergelijken met de luxe die er nu is. En het verschil tussen de 1ste en 2e klasse is er nu natuurlijk ook niet meer.
    De vrijwilligers die er werken waren allemaal even enthousiast en hebben bijna allemaal zelf gevaren bij de HAL.
    Dus David, als je nog vrijwilligerswerk zoekt.....

    David nog veel succes de komende weken. We zien weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes
    Edward en Trudy

  • 01 Juni 2010 - 14:41

    Mac:

    Hoi David
    man te gek 2 schepen goed voor de cv ik ga graag mee naar de ms rotterdam kan jij vertellen. Lekker genieten dus en veel meer mensen dus tandje erbij en misschien wat extra tip !!
    Veel plezier

    liefs mac

  • 02 Juni 2010 - 00:35

    Mama:

    Hallo David,

    ik zit in de nachtdienst, de mensen slapen. En dacht, laat ik nog eens naar je foto's kijken en je verhalen lezen. Dat is echt geen vervelende bezigheid. Zet nog een paar mooie foto's erbij.
    De lezers kunnen niet wachten met kijken....!
    Er gaat een bel...een dankbare patiënt wil even een babbel maken.
    lieverd ik spreek je later weer. Mama


  • 02 Juni 2010 - 07:02

    Willem Van Loon:

    Hallo David,

    Weer even bij gelezen naar je recente belevenissen, druk maar dan gaat de tijd ook snel.

    Wij waren gisteren in Binn nou dat is me daar even zwaar klimmen maar daar waren julie ook wat een steilte.

    David good luck en tot later,

    Opa en Oma

  • 03 Juni 2010 - 12:04

    Willem Van Loon:

    Hallo David,
    Daar Ziggo webmail en ook Gmail hier weer niet werken even een algemene mail via jouw site.

    Morgen Vrijdag gaan wij naar Arbon Am Bodensee
    Camping Buchhorn Philosophenweg 17
    Arbon Tel : 041 071 446 6545
    WWW.ARBON.CH

    Waren vanochtend aanwezig bij een prosessie in het dorp, altijd een belevenis.

    En al een beetje gewend aan een ander ship.
    Leuk idee om een keer samen naar de oude en dan SS Rotterdam te gaan wat een verschil .

    De hartelijke groeten aan jullie allen en ook hopenlijk mooi weer zowel bij Alaska als in de Froebellaan.

    Aafje en Willem

    PS: heb nog 13 minuten ga even je foto's bezien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 65224

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: