na een paar dagen - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van David Schotman - WaarBenJij.nu na een paar dagen - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van David Schotman - WaarBenJij.nu

na een paar dagen

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

29 April 2010 | Panama, Panama-stad

Oke na een paar dagen even niks laten horen hier dan weer een berichtje:

De panama cruise is weer begonnen weer veel nieuwe gasten onderhand uit het Penthouse en drie keer raden wie die aan de tafel heeft……… ik dus.
De vorige cruise was goed verlopen ondanks alle problemen waren de gasten tevreden.
De Caribean cruise was ongelooflijk gister nog rondgehangen met was studie genoten, gratis tour over Aruba.

Nu weer panama en op naar Alaska ik heb er zin in, eerst nog even in Cabo San Lucas mijn verjaardag vieren dat is wel vreemd zo aan de andere kant van de wereld en dan nog wel 21 worden…….. nou ja het maakt niet uit.
Ik leer ontzettend veel ik ben echt bezig met management in vergelijking tot studie genoten die lopen tafels af te ruimen en orders op te nemen ik loop rondjes de avondvierdaagse alleen dan 4 maanden elke dag en meer dan 15km.
Weer een groot aantal Nederlanders en ze zijn blij dat ze uit Nederland weg konden terug maakt hun niet meer uit.

We hebben eergisteren ook nog een afscheid/verjaardag party gehad afscheid van de Caribean en een verjaardag van een collega ontzettend leuk op Hawaï stijl natuurlijk.
Voor de rest eet ik precies wat de gasten eten en vraag ik soms of ze iets kunnen aanbevelen en dat eet ik dan ontzettend goed, gewoon een voorgered-appetizer, soep/salade-soup/salad, hoofdgerecht-entrees en dan nog een nagerecht-dessert.

Dus dat zit wel goed, ik heb alleen nog geen tijd gehad om naar de gym te gaan maar dat zal morgen wel komen als we het panama kanaal weer ingaan dat ken ik al het is alleen van de andere kant nu.
Als ik werk zie ik zie ik meer dan genoeg van het kanaal.

Hier nog een stukje info:

Land and Nautical Miles:
At sea, the term “miles” has a mathematical basis and the nautical mile is the length, in fact, of one minute of angle of latitude. As the earth is not a perfect sphere, but flattened at the poles, this minute of area varies between 6,046 feet at the equator to 6,108 feet at the poles; a mean of 6,076 is thus actually used.

Nou de groeten maar weer en ik zal pas weer iets typen als we het kanaal uit komen.

Groeten david.

  • 29 April 2010 - 17:36

    Aafje Smedinga:

    Lieve David,

    Dat laatste bericht klonk weer prima, en dan Penthouse gasten leuk. Dus als je weer thuis komt kun je zo met de vierdaagse meedoen, maar dan zijn deze vast al afgesleten, op welke schoenen loop je nu het prettigst?

    En nu weer Panama Kanaal je bent wel een bofkont hoor.
    Wij waren gisteren in Norg, oom Ger is 80 jaar geworden, maar dartelt nog steeds rond als een jonge hond, het was heel mooi weer, de broers en schoonzussen allemaal 11 totaal waren present.

    Vandaag hield ik een Ruhe Tag, ineens was het hier achter 30 graden, heb nog stuk gefietst, de natuur is prachtig alles staat in bloei, heel mooi.
    Geniet van de reis en neem prachtige foto’s!

    Liefs van Oma Aafje en een mooie dag de 10e Mei.


  • 29 April 2010 - 17:38

    Pappa Mamma:

    Ha David,
    Fijn weer wat van je te horen. Leuk dat je weer nieuwe gasten hebt en dat je daar goed mee kan praten en mee omgaat. Ook goed om te horen dat jij echt het managementvak leert. Goed managen is vaak heel moeilijk en het is goed te horen dat jij dat vak echt leert daar aan boord. Het was dus leuk om te zien hoe het op Aruba was met je klasgenoten maar ik begrijp dat jij een veel leukere job hebt. En met al dat lopen train je goed.
    Heel veel groeten van je ouders en ook de groeten van broers. En nu op naar Alaska.
    Pappa Mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 65198

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: