10 dagen - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van David Schotman - WaarBenJij.nu 10 dagen - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van David Schotman - WaarBenJij.nu

10 dagen

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

17 Maart 2010 | Panama, Panama-stad

Hey iedereen,

Nou het is hier nu 14:30 17 maart, ik zit alweer 10 dagen op de Ms Statendam.

Ik begin nu pas echt in het ritme te komen van werken dan slapen is slechts 6 a 7 uur per dag.
Ben al wel verbrand:D maar goed je moet verbranden om bruin te worden.

Het is hard werken en veel werken ik kan helaas geen foto's sturen tot nu toe omdat ik mijn camera niet aan de computers aan boord kan koppelen maar als je me zou zien zou je mij echt als een officier zien echt super.

De gasten zijn fantastisch Veel nederlanders 124 om precies te zijn en ja ik geef leiding aan 50 man. ik ben verantwoordelijk voor 2 seatings van 5:45pm en van 8:00pm dat is intotaal 400 gasten. ik ben verantwoordlijk op het LIDO deck deck 11 is dat prachtig uitzicht ik zie alles dus als eerste ongeveer. ik werk van 9:00AM tot 11:30AM en dan van 2:00pm tot en met 12:00pm en dan slapen. zo gaat het dag in dag uit.

De nederlandse gasten vinden het helemaal geweldig dat ik er ben maar ook de amerikanen en duitsers vinden het super het is echt een JOB om nooit te vergeten tot nu toe al.

de uren die ik maak zijn soms wel 2 of 3 keer een normale week in NL.
Maar dat drukt de pret niet.
Ik heb in PUERTO VALLARTA al 43 graden meegemaakt en voor de rest is het continu 33 tot 43 graden. ik ben hier en daar aan land gegaan en dat was geweldig. kan alleen niet veel zien omdat ik maar 2,5 uur pauze heb.

Vanavond dus mijn tijd 5:00AM gaan wij het panamakanaal in de eerste 3 fases. je kan dit ook zien op www.pancanal.com.

Groeten vanover zee langs de kust van COSTA RICA.

David

  • 17 Maart 2010 - 18:41

    Mac:

    Hoi David,
    Nu geweldig dit nieuws te horen. Je ziet en maakt al weer veel mee en dat in 10 dgn wat gaat de tijd snel.
    Nu ik heb vandaag gevlogen 4 uur en 15 min. in Chessna ongeveer 700km afgelegd, geweldig uitzicht en het was hard werken.!
    Laster gr MAC xxx

  • 17 Maart 2010 - 21:19

    Robbert :

    Hey broer(tje),

    Jammer dat we geen foto's kunnen zien maar ik weet al precies hoe je eruit ziet en met wat voor een glimlach je op de foto zou staan.
    Je verhalen die je tot nu toe hebt geschreven zijn leuk. samen met opa heb ik nog gekeken naar de site met de webcam.

    Misschien dat het lukt om het ook daadwerkelijk te zien dat dat grote schip door het kanaal komt. Ik hoop dat je in het werkritme komt en dat je een goede tijd tegemoet gaat met leuke ervaringen. Zo te horen gaat het allemaal goed.

    Gr Robbert


  • 17 Maart 2010 - 22:05

    Erik:

    Zemmer! Wat een werk man en wat een verantwoordelijkheid ook. 50 man personeel onder je en dat voor zo'n dude die eerst een beetje luik liep bij de van der valk. Zo te lezen heb je het zwaar naar je zin, beetje gewend al aan dat hok zonder ramen en de machinekamergeluiden??? En zijn er nog lekkere chicks of wat? ;) Anders kun je altijd nog 'eilandhoppen' ghehe 2.5 uur is lang genoeg. Schatje in ieder caribisch stadje en je krijgt altijd een leuk klein relatiegeschenk in de vorm van een SOA! Ff rustig aan dus maar ;) Succes d'r mee en uit pure ellende en verveeldheid heb ik die malibufles maar leeggezopen, neem je een nieuwe mee? Misschien dat ik de andere flessen ook maar aan sla ghehehehe geintje ;)
    Succes daar aan boord en als je de volgende keer belt moet je maar ff naar mij vragen, ben toch ongeveer iedere dag thuis, kan niet missen!

    Laters!

  • 18 Maart 2010 - 10:37

    Willem Van Loon:

    Hello David

    You are keeping us busy but with pleasure. !
    Last night I was sitting for an hour and a half till, your time, 18.30, behind my computer to check via the Miraflores and Centennialbridge webcam’s if I could see you on the Lido Terras .
    Unfortunately I missed the Statendam but I saw Containerships, Bulkcarriers, Yachts, etc. entering and leaving the locks.
    If you let me know when you transit in daylight on Friday 04-30-10 Panama Canal, say entering Gatun Locks, we can watch you for sure. !

    We are impressed with the information you supply us about work, outdoor temperatures, going ashore, phone calls, etc. Thanks a lot.
    Are you also meeting and exchanging idea’s with colleages who are working in for instance Halfmoon, Crow’s nest, and The Oasis. ?
    And have you as ASST. MANAGER CULINARY OPS. the status of an officer being in charge of 10 % of the total crew consisting of 557 people ? I should say so !

    Now I’am an old man retired but still remember the lessons I called “my ates”.
    ”Eating”and practicing the understanding of communicate, motivate, and in particular delegate.
    As a manager you are expected to be good at what you do. This does not however mean you should be doing everything. Your job is to teach people how to do things. Once they understand what is required let them get on with the task. Avoid the tendency to micromanage. This will empower your employees and build trust.

    OK David but you know: De beste stuurlui staan aan wal …………
    And for sure you know what they say about us as people from Holland : Dutch say much but talk a little. !

    It was nice to talk to you again, enjoy the ABC-islands and an other two days at sea, in particular later on the refit in Freeport. (!)

    Opa Willem


  • 18 Maart 2010 - 14:04

    Jessica:

    Ik heb je zien varen! Echt geweldig. We blijven je volgen. Veel werkplezier en hou die 50 man eronder! knuffel van Jessica

  • 18 Maart 2010 - 16:25

    Robbert:

    Heet daav,

    Ik heb even ingebroken op je site en er een paar foto's bij gezet.
    Duidelijk is te zien dat het schip daadwerkelijk het kanaal in is gegaan.

    Ik hoop dat het geen probleem is. Ik heb het gedaan om de mensen die je volgen een nog betere indruk te geven. Daar jij geen foto's tot nu toe kan sturen dacht ik dat het wel leuk was zo.

    Wat vet man dat je precies kon zien waar je stond op de foto.

    Gr Robbert

  • 18 Maart 2010 - 16:25

    Yorick:

    heey man

    ik kan wel zeggen dat ik heel erg jaloers ben op jou werk zeg.
    toen ik voor het eerst las panama kanaal, 43 graden dacht ik echt daar wil ik ook zijn. echt super leuk dat je het naar je zin hebt. ik hoop dat je nog leuke dingen gaat beleven.
    dat zal wel want je hebt nog 327 dagen.

    respect man en nog veel plezier en geniet ervan

    s6

    yorick

  • 19 Maart 2010 - 09:32

    Elly:

    Hey David,
    Geweldig wat je allemaal meemaakt. Leuk om te lezen. Fijn dat je er ook zo van geniet. Dit is inderdaad een belevenis voor het leven. Wij gaan morgen naar je ouders toe en zullen dan wel meer horen. Leuke site is dit. Hou je haaks, knuffel van ons

  • 19 Maart 2010 - 09:32

    Elly:

    Hey David,
    Geweldig wat je allemaal meemaakt. Leuk om te lezen. Fijn dat je er ook zo van geniet. Dit is inderdaad een belevenis voor het leven. Wij gaan morgen naar je ouders toe en zullen dan wel meer horen. Leuke site is dit. Hou je haaks, knuffel van ons

  • 19 Maart 2010 - 16:23

    Mac:

    Beste David,
    Nu geweldige foto's van het panama kanaal en het schutten van de MS Statendam. Volgende keer moet je even op de brug gaan staan en zwaaien maar!!!
    gR mac XXX

  • 19 Maart 2010 - 17:14

    Mieke + Melte:

    Hi David,
    Wat een avontuur! Hard werken, tja, daarom ben je voor deze stage gekozen.
    Geniet en veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 65222

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: