Life on board - Reisverslag uit Zeist, Nederland van David Schotman - WaarBenJij.nu Life on board - Reisverslag uit Zeist, Nederland van David Schotman - WaarBenJij.nu

Life on board

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

11 Februari 2010 | Nederland, Zeist

9 Februari 10:00am voorlichting.

Deze werd gehouden aan de Otto Reuchlinweg.
Natuurlijk waren er ook een aantal personen vertraagd, dit was geen enkel probleem.

Aangezien er ook andere stagiaires waren stelden we ons zelf eerst voor aan elkaar.
Ik was de enige die van het MBO kwam maar ondanks dat krijg ik toch een HBO functie.

Ik word dus Assistant Diningroom Manager,
dit houd in dat ik: alle activiteiten coördineer en alle ondergeschikten begeleid, die met voedsel te maken hebben en voedsel gerelateerde drank in alle eetgelegenheden. Met name het Lido restaurant.
Wat twee verdiepingen telt.

We kregen alles in het engels te horen aangezien er één stagiair uit Zuid-Afrika kwam en één uit Duitsland.
Dit vergemakkelijkte het wel omdat we op De HAL toch allemaal engels spreken.

We kregen een overzicht van wat wij konden verwachten van De HAL, maar ook wat De HAL van ons verwacht.
We kregen vier verschillende organigrammen te zien, één van de Engine department, één van de Technical department, één van het Hotel department en één van het complete overzicht met de Kapitein bovenin.

De kleren die wij krijgen en wat wij mee kunnen nemen voor aan boord, bij Alaska krijg ik nog een speciale trui, die ze ook bij de politie dragen, omdat het in Alaska wat frisser is.

Uitleg over hoe we slapen, dit is bijna voor 100% met een kamergenoot je mag van geluk spreken indien dit niet zo is.
Maar je bent toch meer aan het werk dan op je kamer.

Welke uren wij precies moeten draaien.
Schrik niet: 07:00am begint het ontbijt tot 11:00am, 12:00pm begint de lunch tot 14:30pm en het diner begint om 16:30pm tot 22:00pm.

En dan nog even de "Paddy Bar" in of eigenlijk de officiers bar, of nog even op het hoogste dek genieten van het uitzicht (zonsondergang).
En dan snel je bed in om de volgende morgen weer om 07:00am klaar te staan.

Maar aan alles komt een einde zo ook aan die presentatie en deze tekst.
Na de lunch om 13:00 waren geen vragen meer en zijn we allemaal onze eigen weg gegaan.

Ik kijk nu ook uit naar de dag dat ik ga vliegen ik krijg de exacte datum één week voor dat ik aan boord moet zijn.

Dus nog even geduld.




Gr David



PS: Ik heb mijn Amerikaanse Visum inmiddels ook binnen gekregen, hebben ze hem wel scheef geplakt.

  • 19 Februari 2010 - 17:20

    Mike :

    Hoop dat je niet al te veel fransen krijgt op je boot, ben hier op Sint Maarten er achter gekomen dat 't echt een debiel volk is.

    Veel succes in ieder geval nog met alles, spreken elkaar nog wel via skype dacht ik zo.

    Liefde en kusjes,

    Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 65183

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: