Voorbereidingen - Reisverslag uit Zeist, Nederland van David Schotman - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Zeist, Nederland van David Schotman - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: David Schotman

Blijf op de hoogte en volg David

15 Januari 2010 | Nederland, Zeist

Zo, vrijdag 15 januari omstreeks 12 uur kreeg ik dan bericht na 4 maanden wachten, dat ik toch nog mee kan varen op De Holland America Line (De HAL).

Ondanks dat ik mijn ticket naar Sint Maarten al had geboekt en betaald ga ik toch mee met De HAL, iets wat ik nog leuker, mooier, spannender ga vinden dan wat dan ook.

Ik zal in februari of begin maart vertrekken, de exacte datum is nog niet bekend deze kan met de dag veranderen.
Wat ik wel weet is dat ik op de Ms Statendam mee vaar, ik zal jullie een beetje informatie verschaffen wat voor soort Cruise Schip dit is:

Technische Feiten en Getallen:
Introductiejaar: 1992
Tonnage: 55,819 grt (Een ton=100 kubieke voet)
Lengte: 720 voet
Breedte: 101 voet
Maximum Snelheid: 22 knopen
Scheepsregistratie: Nederland
Passagiers capaciteit: 1,258
Crew: 557 ( hier val ik dan ook onder)

Ik word Assistant Diningroom Manager,
dit houd in dat ik: alle activiteiten coördineer en alle ondergeschikten begeleid, die met voedsel te maken hebben en voedsel gerelateerde drank in alle eetgelegenheden.

Zoals het ernaar uitziet begin ik in het Panamakanaal vanuit San Diego, ik vaar dan naar Fort Lauderdale. 14 daagse reis

Verolgens vaar ik van Ft. Lauderdale een rondje door de Zuidelijke Caribean, terug naar Ft. Lauderdale. 10 daagse reis

Dan weer van Ft. Lauderdale terug door het Panamakanaal naar San Diego. 14 daagse reis

Dan weet ik nog niet precies hoe ik daar ga komen maar ik moet dan naar Vancouver, ik zal dan met de Ms Statendam nog 3 maanden door Alaska varen.

Maar natuurlijk zodra ik tijd heb krijgen jullie van elk avontuur, een prachtig reisverslag en een paar foto's. (maar eerst nog een camera kopen)!!!


Gr. David

  • 17 Januari 2010 - 17:10

    Ineke Bijvank:

    He David,het ziet er allemaal super uit!! Spannend!! Ben benieuwd naar je avonturen!!

  • 18 Januari 2010 - 13:18

    Mieke + Melte:

    Hi David, Super! Veel succes en we zijn benieuwd naar je verhalen. Behouden Vaart!

  • 18 Januari 2010 - 13:45

    Erik:

    Argh man nu word ik alleen NOG maar MEER jaloerser bij het lezen van al die landen!!! Vergeet de malibu niet ;)

  • 18 Januari 2010 - 17:28

    MAC:

    Beste David,
    Nu wat een moeilijke keus St Maarten 5 mnd of de HAL! Dat je niet gaat varen door de grachten is jammer. Echter de grachten waarin jij gaat varen zijn veel groter en mooier. Vergeet niet af en toe uit het raam te kijken. Heel veel foto's maken, neem maar een kleine harde schijf mee of zo. Heel veel plezier en is er een hut vrij laat het even weten!! Boeken we effe een ticket.

    Liefs MAC

  • 23 Januari 2010 - 06:56

    Opa Willem:


    Hallo David,

    Benieuwd naar de uitslag van de examens die je nog moet doen voor de HAL.

    Succes,

    W.v.L.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

David Willem Christiaan Schotman geboren te Nieuwegein, ik ga nu een reis maken met De Holland America Line. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten. Op school gezeten in De Bilt, vervolgens Bilthoven om daarna naar het MBO Vakschool Wageningen te gaan en daar de studie Horeca Manager/Ondernemer te volgen. Ben nu afgestudeerd en wel heb nog een jaar HBO geprobeerd helaas ging het spaans niet zo als gepland. Maar nu toch weer terug bij de Holland America Line, om weer aan de slag te gaan als Assistant Dining Room Manager.

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 65313

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 26 Mei 2013

All over the world

Landen bezocht: